2020. február 4., kedd

Hitem

Na figyuszoljatok ide egy pillanatra!

Szeretném felhívni a figyelmeteket, hogy a  KONZERVHIT amit készen kapunk mert belénk nevelték, vagy örököltük hagyományként, bennünket is bezár egy konzervdobozba. Meggátolja az egyéniség fejlődését, részrehajlóvá, előítéletessé, vakká, és ezáltal irányíthatóvá, leigázhatóvá tesz bennünket. A hitkonzervek terjesztőinek ugyanis nem érdeke a gondolkodó egyén. A szellemileg korlátozott körülmények közé szorított tömeget szereti. Ezt a töneget uralja "magasabb rendű" igazságaival, ígérgetéssel, fenyegetéssel, és a tudatlanság tudatos fenntartásával.
A hit ugyanis ott kezdődik ahol a tudás végetér.
A hitkonzerv éppen ezért ezerféle csomagolásban kerül folymatosan elénk. Ez az un. "világvallásoktól" az Úr önjelölt földi helytartóin át a modern politikai kommunikációs módszerekig bárhonnan érhet bennünket.

Pedig a HIT fontos!
De könyörgöm! Előre csomagolva mint a ruhaboltban a konfekció?

Gondolkozzatok!

7 megjegyzés:

Halpern Margit írta...

Három fogalom: hit, tudás, igazság. Nekem soha nem fog sikerülni még definiálni sem külön, külön, nemhogy a kapcsolatukat.

Vénember írta...

Megható a szerénységed! Szerintem te sokkal többet tudsz ezekről a dolgokról mint azt a látszatnak megengeded... :-)

Vénember írta...

Én hiszem ezt. Az igazság pedig olyan bizonyosság ami bárkinek lehet, de minkinkinek más... :-)

Halpern Margit írta...

Az igazság szerintem is mindenkinek más, azaz nincs abszolut vagy divatosan "végső" igazság. Akkor tudás viszont van? Erősen hiszem, hogy az én bizonyosságom tényleg az, alapuljon ez logikán, vagy megérzésen, vagy megvilágosodáson, azaz tudás. Azután tovább gondolkodom, amíg van mivel és kiderítem, hogy rosszúl következtettem, megcsaltak az érzéseim, megérzéseim stb... Szóval marad a kétely a bizonyosság helyett.

pipulka írta...

Általában az általad konzervhitnek nevezett dolgot is megvizsgálja egy kamaszodó gyerek, hiába kapott olyan nevelést. Ezzel én is így voltam, s látom a fiam is így van. Már csak az ösztönös lázadás miatt is. És aztán magam döntöttem el 19 évesen, hogy mit szeretnék. Nem érdekelt, hogy mit tanultam a hittanórán vagy mit hallottam a templomban.
Konzervhitet csak a buta emberekre lehet rátukmálni, vagy félelem által rákényszeríteni tömegekre. És valószínű csak látszatból fogják akkor is csinálni. Lásd a kommunista időkben a titokban keresztelések pl.

Vénember írta...

Én mindenben kétkedem. Még ebben is... :-)

Vénember írta...

Pipulka! Te ugye nem az átlagot képviseled? :-)