2014. február 15., szombat

Haláli üzlet


Olvasom a FB.-n, hogy el lehet látogatni egy budapesti "Zsidó temetőbe". A cikk (hirdetés) olvasása több gondolatot is felvet. Pl. Miért csalogatja az "érdeklődőket" a cikk írója úgy, hogy "szórakozást" kínál? Írja, hogy egyúttal ellátogatnak az ország egyetlen "lakászsinagógájába is"  stb stb.

Mindezt ha most jelentkezel: potom 3000 Ft.-ért...

Elképzeltem:
Milyen jól szórakozhatnék egy temetőben, majd egy kis lakászsinagógában, ahol egy délafrikai ortodox rabbi vezeti a közösséget! És csak 3000-ért!? Hűha!
Ráadásul megismerhetném azt a temetőt ami zsidó. Nem azt ahol zsidó emberek alusszák örök álmukat. Mert hogy különírva ezt jelenti.
Még gondolkodom az ajánlaton...

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nem találom a megfelelő jelzőket. A morbid csak az egyik, és nem is legtalálóbb.
De fokozható, bármelyiket is próbálom odailleszteni.
stali

Vénember írta...

Nem is tudom. Lehet, hogy mások kultúrája ezt nem találja ízléstelennek, de nekem valahogy nem stimmel. És akkor még valóban finoman fogalmaztam. Mert én is jártam "Székelyországban" olyan temetőben ahol némelyik sírfeliraton vigyorognom kellett. De nem szórakozni mentem, és ezért senki nem kért tőlem "tárlatvezetési" díjat. A fent említett hirdetés elé oda kellene tenni minimum: "Vigyázat! Az örök nyugalom megzavarására alkalmas tevékenység!" Na és súrol még néhány dolgot. Pl. a jóízlés határait.

Névtelen írta...

Erre utaltam, valóban.

chanson írta...

Mi az ittenibe bekéredzkedtünk. Fotózni. Beengedtek, meséltek... kedvesek voltak. Órákig bolyongtunk a sírok között, egyikhez, másikhoz vissza-visszatérve.
Egyébként egy életre szóló élmény volt. Azóta már felújították a temetőt, eltűnt sok minden, amit mi még láthattunk.

Vénember írta...

Én szeretek temetőkben sétálni, fotózni stb. Nem is ezt kifogásoltam!
Tárlatvezetés? Pénzért? Szórakozás?
Nekem a hirdetés nem tetszett... De nagyon nem.