2014. február 8., szombat

Amikor a családfa kutat ás

Családfakutatás
Ezt a szót olvastam egy erre a célra létrehozott szájton különírva.  Pedig az azt jelenti, hogy egy családfa éppen kutat ás... Na mindegy.
 Sokszor gondolkoztam én is, hogy ezzel kellene foglalkozni, mert az emberek többsége komoly pénzt hajlandó áldozni erre. Na persze csak akkor, ha arra büszke lehet valamiért. Márpedig mindenki el tudja készíttetni azt a családfát ami az ő büszkeségét táplálhatja. Egy komoly számítás szerint ugyanis egy tízmilliós lélekszámú közösségben ugyanis a 12.-ik generáció után (és ez csak párszáz év) már elméletileg csak négy olyan (!) tag lehet aki nem rokona a másiknak. De az emberi természet bujaságát tekintve, ennél már sokkal korábban rokonosodunk...
Tehát kérésre gyakorlatilag bárkinek el lehet készíteni olyan "valódi" családfát melynek valamelyik ágán olyan "madár" csücsül, mint mondjuk Széchenyi gróf, vagy Kossuth Lajos. És sajnos sok olyan ember is akad, aki egy egyszerű kutyabőr bizonyossá tételéért minden pénzt megadni képes.
Nos az ilyen weboldalak az ő kedvükre, (és működtetőjének hasznára) vannak kitalálva.
De én ebből már nem kérek...

6 megjegyzés:

Töprengő írta...

Bizonyos vagyok abban, hogy az én felmenőim -legalább kétszáz évre visszamenően- csóringer, egyszerű ácsok voltak. Amikor kis kölökként egyszer nagyapámat kérdeztem az ő nagyapjáról, akkor mesélte, hogy "az bizony Kossuth katonája volt".Na, akkor átvillant az agyamon, hogy egyszer még utánanézek ennek a felmenőnek. Eltelt azóta közel hatvan év, és egyre többször érzek késztetést arra, hogy kutatgassam a régieket. Nem kell kutya- vagy békabőrös, örülnék, ha pap se lenne közöttük, de érdekelnek, mert nélkülük az itt dünnyögő morgós se "jöhetett volna létre".

Vénember írta...

A csóringer egyszerű ács az egy nagyon szép mesterség! Én pedig abban vagyok biztos, hogy ha elég mélyre ásol, s onnan "jó" irányban bukkansz fel, akkor azon a fán nem csak a katonája, hanem maga a Lajosbácsi is ott van valahol. Persze...
Na de nem is ez a lényeg. Az ember a családfáját tekintse úgy mint a történelmet. Ez a család történelme. Na és miért fontos a történelem ismerete? Jó lenne most itt egy töriszakos tanár... :-)

márti írta...

:-))))))))))))))

7kpk írta...

Mi az abszolút tél ?
Amikor a családfát is tűzre teszik.

Vénember írta...

Amikor a család fááázik?

Unknown írta...

Család fakutat ás.