2019. augusztus 22., csütörtök

Nagy találmánya az emberiségnek a lelkiismeret öncélú hasznosítása a hatalom részéről. Azaz az, hogy ezzel szerzik meg a hatalmat, és annak megtartásában is tökéletes módszer.
És most ne a napi politikára gondoljunk! 
Elég csak visszatekinteni a világvallások módszereire amikor Isten földi helytartói az Úr nevében megtiltják mindazt ami élvezetessé teheti az életet tudván, hogy ezeket a "parancsolatokat" nehéz betartani. Az ennek nyomán keletkezett lelkiismeretfurdalást kihasználva "árulják" a bűnbocsánatot. Ismerve az embereket, ez a világ legjövedelmezőbb üzletága. 
Vegyük csak például a tízparancsolatot!
Ki meri állítani, hogy azok közül egyik-másikat, vagy akár mindet is bizonyos körülmények között (ha oka, és módja adódott rá) meg nem szegte akár csak gondolatban is ezerszer? 
pl. You shall not covet your neighbor's wife...
 A manóba bele! 
Csak én vagyok olyan béna, hogy olyan helyen élek ahol nincsenek szomszédok?



8 megjegyzés:

Halpern Margit írta...

Nagyon jó poén!

Vénember írta...

Kicsit aggódtam, nehogy komolynak tūnjön...☺️

Halpern Margit írta...

A váratlan befejezés volt számomra sikere titka. Előtte a bűntudat és lelkiismeretfurdalás általam hitt különbsége foglalta el maradék agykapacitásomat. Szerintem lelkiismeretfurdalása annak van, aki a saját erkölcsi mércéje szerint bűnt vagy akár csak hibát követett el, ezt mihamarabb meg kell vallani és - ha lehet - jóvá kell tenni. A bűntudat a család, baráti kör, csoport, társadalom... éppen elfogadott erkölcsi normájának megsértése, ezt lehetőleg titkolni kell, aggódni, hogy kiderül, a büntetéstől kell félni. A két dolog ritkán fordul elő együttesen.

Vénember írta...

Nekem akkor "szokik" bűntudatom lenni, amikor nem derül ki a galádságom, s ráadásul még dícsérnek is... Pedig a bűntudatom semmit nem változtat rajtam. Általában az ezt okozó "hibáimat" újra, meg újra elkövetem. Amíg csak képes vagyok rá. Mert ezek nékül élni...

Halpern Margit írta...

Azért nagyszerű a magyar nyelv, mert már maga a bűntudat jelentése: tudom, hogy bűn.Így mondják, így tanítják. De esetleg nem ébred bennem semmi bűnösség érzés, mondjuk nem is értem, mitől bűn az adott bűnfajta. Ha örömet okoz, akkor végképp figyelmen kívül hagyom. Azaz, gondolom, Magához hasonlóan reagálok (inkább múltidő). A lelkiismeretfurdalás viszont rág, nem hagy nyugodni.

pipulka írta...

Még szerencse, hogy nem mindenki katolikus. :-) Egy reformátusnak vagy baptistának ugyan árulhatnák a bűnbocsánatot, nem gazdagodnának meg rajta.:-D
Ja, és ismerek mást is szomszéd nélkül kerekerdő közepén. :-)

Vénember írta...

Hol???

pipulka írta...

A Cserhátban.